[Translators-l] Re : Started a new hungary wiki support!

Kovács János atomjani at gmail.com
Sun May 24 22:09:48 UTC 2009

Köszönöm a gyors választ.
A képet leveszem.
Mi igazából nem a MediaWiki hungarian néven szeretnénk a köztudatba
kerülni. A wiki-hungary.com egy olyan oldalra mutat, ahol sok wiki
rendszer telepítési, konfigurálási, használati támogatását nyújtja,
amibe a MediaWiki is bele tartozik. De ide tartozik a Dokuwiki, a
Tikiwiki is. Ezért sem azt a címet adtuk, hogy mediawiki-hungary.com,
hanem csak wiki-hungary.com
Mivel jogilag nem vagyok tisztábban a dolgokkal, ezért szeretném
megkérdezni, hogy ennek a domain címnek a használata okozhat e
bármilyen problémát. Nincs benne a media szó, így azt biztos nem
érinti. Mivel wiki motorokkal foglalkozunk, ezért jogos lehet a
használata. A kérdés az, hogy szükség van e engedélyt kérni, hogy
ebben a formában használhassuk a domaint.
A http://wiki.media.hu/ azzal foglalkozik, hogy mi a célja a
MediaWikinek és nem azzal, hogy technikai tanácsokat adjon. Azért
beszélek velük a domain ügyben. Azonban könnyen lehet, hogy az a
wiki-hungary.com név alatt tudunk csak támogatást nyújtani fórum
szinten.
Továbbá úgy néz ki hogy a dokumentációkat a
http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki/hu oldalon tesszük
folyamatosan elérhetővé. Amennyiben a wiki-hungary.com domain
jóváhagyásra kerül, akkor a http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki/hu
oldalon kitehetjük ezt az elérhetőséget?
A Wikimedia Foundationnal való kapcsolatfelvételhez kit keressek meg?
Vagy ön is továbbítani tudja a kérésünket, hogy mi lehessünk a
MediaWiki másik támogatója, akik konkrétan a technikai dolgokban ad
segítséget? Vagy mindenképp szükséges hogy a Wikimédia Magyarország
Egyesület része legyünk? Ahhoz hogy a két csapat valamilyen szorosabb
kapcsolatot teremthessen egymással, nagyon sok idő szükséges. Ők
inkább csak abban tudnak segítséget nyújtani, hogy hozzánk küldik a
technikai kérdésekkel az embereket. Éppen ezért szeretnénk mi is külön
működni hivatalosan is, hogy jogi szempontból is megkezdhessük
működésünket.
IRC-n megbeszélve a dolgokat a freenode.net-en a #wikipedia-hu
csatornán fog menni a chat támogatás. Állításuk szerint többnyire itt
mindig van valaki, aki ért a MediaWiki-hez, így ez a probléma is
megoldódott.
A másik dolog hogy a MediaWiki-n kívül más motorral is foglalkozunk,
mint például a DokuWiki, ami nagyon hasonló. Éppen ezért a "Wiki
támogatói közösség" néven szeretnénk szerepelni, ezért Wikimedia
Foundation támogatását is szeretnénk kérni hivatalosan. Azaz azt
szeretnénk, hogy Wikimedia Foundation a látogatóknak azt mondja, hogy
technikai kérdésekben keresse a "Magyar Wiki támogatói közösség"-et,
ami teljes körű segítséget ad a MédiaWiki telepítéséhez és
használatához. Amennyiben szeretne a cikkírásokról és
megjelentetésükkel kapcsolatban többet tudni, akkor keresse fel a
"Wikimédia Magyarország Egyesület"-et.
Szerintem ez megoldható. Azért megpróbálom "Wikimédia Magyarország
Egyesület"-tel kapcsolatot teremteni. Nem ígérem hogy sikerül is e
bármilyen közös megegyezésre jutni, így lehet hogy kénytelenek leszünk
külön működni. Az általam használt domain cím használatára viszont
szeretnénk engedélyt kapni abból az okból kifolyólag, hogy valóban a
wiki motorok támogatását céloztuk meg a magyarok számára. Nem tudom
hogy a Wikimedia Foundation kívül van e más olyan wiki szervezet, ahol
ez problémát okozhat.
A licencek számomra kínaiak. Tehát az elkészülő dokumentumok szabadon
használhatók és terjeszthetők. Pénz viszont nem kérhető érte és
kötelesek a forrására hivatkozni. Azaz az oldal címe legyen ott. Ez
melyik licencbe fér bele? Szerintem ez így meg is felelnek a célra.

--
Kovács János