[Translators-l] Re : Started a new hungary wiki support!

Damokos Bence damokos.bence at wiki.media.hu
Sun May 24 18:28:31 UTC 2009

Szia!Nagyon örülünk, ha többen is részt vesznek a lokalizációban (bár a
dokumentáció nincs lefordítva, a rendszerüzenetek folyamatosan 100% körüli
készenléten állnak, amely egy egészséges fordítói tevékenység létezését
mutatja).

Pár kérdés, ötlet, kétely:
* Jó lenne, ha a MediaWiki logó ilyen használata előtt engedélyt szereznétek
a Wikimedia Foundationtől, illetve arra is, hogy MediaWiki Hungary néven
illethessétek magatokat.
Ez azért fontos, mert egyrészt ők birtokolják a védjegyeket és ilyenfajta
használata esetleg megtévesztő lehet egyeseknek, másrészt a Wikimedia
Foundationnek van jelenleg egy hivatalosan elismert magyarországi chaptere a
Wikimédia Magyarország Egyesület (http://wiki.media.hu/), melynek egyik
célja közt szerepel az általatok is megjelölt támogatási funkció: jó lenne,
ha kialakulhatna egy együttműködés; különösen, hogy a mediawiki.hu domain
felett
ez az Egyesület rendelkezik, és ha elkészülne egy ilyen dokumentáció,
lehet hogy nyitott lenne annak hostolására).

* A hostolás felveti a második kérdésemet, ötletemet: a
mediawiki.org-gal való kompatibilitás, és annak érdekében, hogy az
elkészülő anyagok visszatölthetőek legyenek akár oda akár más, a
Wikipédia licencét követő honlapokra, ajánlom nektek, hogy olyan
licencet válasszatok, amilyet a mediawiki.org is használ a "GFDL kizárólag
1.2-es változat" helyett, mely jelenleg a GFDL (verzió megkötés nélkül),
illetve június 15-től a GFDL + CC BY-SA 3.0-ás változat.

*Az IRC-n a freenode.net-en van egy #wikipedia-hu csatorna, ahol a magyar
wikisek gyűlnek, és van külön #wikitech, #mediawiki és #mediawiki-i18n
csatorna is, ahol valószínüleg nagyobb eséllyel kaptál volna választ a
felmerült kérdésekre, mint az angol Wikipédia csatornájában. Egy
#mediawiki-hu csatorna létrehozása és technikai támogatás nyújtása rajta jó
ötletnek tűnik, ha van rá igény és kellő ember, aki tud támogatást nyújtani.

*További támogatási kérdésekre szolgál a wikitech-l és a mediawiki-l
levelező listák.

Javaslom tehát, hogy vegyétek fel a kapcsolatot a magyar Wikipédia
közösséggel és a Wikimédia
Magyarországgal, mert ott tömörülnek azok, akik osztják a célod és egy
ideje (pl. a Wikipédia technikai kocsmafalán) nagy hozzáértéssel
aktívan
is végzik már ugyanezt a tevékenységet (köztük a különböző wikis
dokumentációk fordításában tapasztaltak is), jó lenne koordinálni a
dolgokat, megismerni, hogy ti hogyan tudnátok beilleszkedni a meglévő,
kialakult rendszerben és akik már benne vannak, tudjanak rólatok és
dönthessenek arról, hogy beszállnak.

Üdvözlettel,
Damokos Bence
(elnökségi tag, Wikimédia Magyarország)