[Wikipedia-fa-tech] بشقاب رنگ ویکی‌مدیا

Amir Ladsgroup ladsgroup at gmail.com
Sat Nov 19 10:53:16 UTC 2016

درود.
چیزی که من امروز یاد گرفتم و دوست دارم با شما اشتراک بگذارم مفهومی است به
نام بشقاب رنگ. برای اینکه ظاهر یک سایت استاندارد باشد معمولا تعداد محدودی
رنگ تعریف می‌شود و از طراحان خواسته می‌شود که تا حد امکان از این رنگ‌ها
استفاده کنند. بنیاد هم بشقاب رنگی دارد که در
https://phabricator.wikimedia.org/M82 پیدا می‌شود. می‌توان از این رنگ‌ها
استفاده کرد تا ظاهر ویکی‌پدیا را یکدست و چشم‌نواز برای کاربران کرد چون
یکدستی در انتخاب رنگ‌ها حداقل برای من به عنوان کاربر خوشایند است (مثلا گوگل
را ببینید. دقت کرده‌اید رنگ‌های بسیاری از کامپوننت‌هایش یکی از چند رنگ اصلی
لوگویش هستند؟) به علاوه این رنگ‌ها از تعداد زیادی تست مانند داشتن کنتراست
کافی برای افراد کوررنگ و خیلی از مسائل دیگر گذشته‌اند.

به نظرم می‌توان از این رنگ‌ها در الگوهای ناوبری، سی اس اس و بسیاری جاهای
دیگر استفاده کرد.
ارادتمند